Våre lette SecLight LED-lommelykter av aluminium bringer lys inn i mørket © ABUS

ABUS SecLight-lommelykter Optimal belysning

Med den nye lommelyktserien SecLight imponerer sikkerhetseksperten ABUS med optimalt lysområde på opptil 75 meter, takket være lyst fokuspunkt og stor lysstråle.

Wetter/Ruhr – februar 2021
Lys betyr sikkerhet. Enten det er i gatetrafikken, ved husdøra eller på spaserturen. Den som trenger lys i mørket raskt, tyr gjerne til smarttelefonen. Bruksområdene her er imidlertid nokså begrenset. Ikke bare gir telefonen dårlig lys; det krever også mye strøm fra batteriet. Det er her den gode, gamle lommelykta kommer inn i bildet. I det mangfoldige utvalget finner du mange nyanser av lys og skygge. Et aspekt ved valg av passende følgesvenn: Trenger jeg lommelykt med stor rekkevidde eller en modell som lyser opp nærområdet spesielt godt?

ABUS SecLight – optimal belysning i alle situasjoner
Med den nye lommelyktserien SecLight tar sikkerhetseksperten ABUS denne beslutningen for kunden. Fordi de avanserte LED-lommelyktene er utformet på en slik måte at de mestrer begge deler: ett lyspunkt for lang rekkevidde og stor lyskjegle for nærområdet. Det er her lyktene i SecLight-serien viser sin spesielle styrke: optimal belysning av området på opptil 75 meter – det vil si avstanden som vanligvis må lyses opp når du bruker lommelykt. Modellen TL-530 med 900 lumen lysstyrke sørger for eksempel for en lyskjegle på over 3 meter ved en avstand på 2 meter til objektet. Lysområdet justeres ganske enkelt ved hjelp av zoomfunksjonen på lyktehodet.

De tre SecLight-lommelyktene TL-514, TL-525 og TL-530 © ABUS

Praktisk ledsager med spesiell konstruksjon
I motsetning til det ellers vanlige runde designet har ABUS-lyktene firkantet håndtak. I kombinasjon med sklisikre håndtak på aluminiumshuset sørger dette for at lyktene sitter spesielt godt i hånden. En ytterligere fordel med denne konstruksjonen: Du kan legge fra deg lykta uten at den triller vekk.

Ro i baksetet – takket være rødlysfunksjonen på SecLight © ABUS

Mer enn en gimmick – blitzlys og rødt lys
Stavlyktene fra ABUS er alle utstyrt med stroboskop-funksjon. Den er først og fremst beregnet på situasjoner der du ønsker å påkalle oppmerksomheten, for eksempel ved markering av et ulykkessted. Rødlysfunksjonen (på modellene TL-525 og TL-517) er derimot beregnet på nøyaktig det motsatte: Det blendingsfrie rødlyset hindrer forstyrrelser i mørket. Dermed kan barna i baksetet eller personen i naboteltet bla i boka si i fred og ro. Funksjonen er også godt egnet når du går tur med hunden om natta.

Lansering av fire modellvarianter
I forbindelse med lansering av den nye produktserien SecLight tilbyr ABUS fire forskjellige modellvarianter. I tillegg til de «klassiske» stavlyktene i tre varianter og lengder finnes det også en pennelampe med dimbart sidelys og magnetisk sokkel til å feste lykta til metallgjenstander. Denne kompakte modellen er først og fremst beregnet på småarbeid hjemme og i bilen. Der det dreier seg om minst mulig størrelse og lavest mulig vekt, er det den perfekte ledsageren.

Medien

De nye SecLight-lommelyktene