QUIN-teknologi Smart kollisjonsregistrering

ABUS QUIN-teknologi. Den smarte kollisjonsregistreringen

Wetter/Ruhr – 27. august 2020

Alene på sykkelen midt i et fascinerende landskap, utforsker du sykkelstier eller shredder deg ned fjellet på smale stier. En unik opplevelse som krever tekniske ferdigheter, maksimal konsentrasjon og god utholdenhet. Men selv om du har alt dette, kan et fall aldri utelukkes helt. Hvis det oppstår en reell nødssituasjon, trenger du hjelp umiddelbart. Takket være QUIN-teknologien fra ABUS, ekspertene på mobil sikkerhet, blir sykkelhjelmen til en reddende partner.

I sports-segmentet er en hjelm en del av grunnutstyret for profesjonelle, amatører og hobbysyklister, ettersom faren for fall aldri blir helt borte. Med det smarte QUIN-systemet utvider ABUS nå også sykkelhjelmene sine med en integrert kollisjonsregistrering. Hver hjelm som er utstyrt med QUIN-teknologien, har en egen nødanropssentral. Hjelmen har en innebygget akselerasjonsmåler, som påviser og evaluerer fall. I tilfelle fall, utløser kollisjonsregistreringen nødrutinen på den tilkoblede smarttelefonen via Bluetooth-signal, varsler den angitte personen og sender dem stedet, slik at de kan ordne hjelp til personen som har falt.

ABUS’ Quin-teknologi ©ABUS

Hjertet i QUIN -teknologien er QUIN Arc Chip. Brikken, som er spesielt designet og utviklet for sykling, bruker pålitelig Bluetooth 5.0-teknologi til å kommunisere med sensorene i hjelmen og med syklistens smarttelefon. Denne lille brikken gjør kollisjonsregistreringen til det mest pålitelige og komplette sikkerhetssystemet på markedet i dag. Terrengsykkelhjelmen MonTrailer, som er rettet mot ambisiøse løype- og langdistansesyklister, oppgraderes når det gjelder aktiv sikkerhet med denne teknologien.

Uavhengig av kollisjonsregistreringen kan sporing i sanntid utløses manuelt i alle farlige situasjoner. Bare trykk på baksiden av hjelmen fire ganger – og nødrutinen settes i gang. Kollisjonsregistreringen styres via en app. Her kan du angi alle kontakter og innstillinger. En viktig funksjon er at brukeren har muligheten til å deaktivere alarmen.

I tillegg til MonTrailer QUIN tilbyr ABUS' sportssegment på tre andre hjelmer med QUIN-systemet: racerhjelmen Aventor QUIN, lillebroren og nybegynnerhjelmen Viantor QUIN, samt terrengsykkelhjelmen Moventor QUIN. Hjelmene i QUIN-serien er tilgjengelige i tre forskjellige fargevarianter hos din fagforhandler for den nye sesongen.

• Quin-teknologi

Ihr Pressekontakt bei ABUS August Bremicker Söhne - Mobile Sicherheit
Zuständig für Fahrrad- und Motorradsicherheit sowie die Themen Sport, Marine und Outdoor

Holger Beelmann