Triatlet Daniela Bleymehl og ABUS ABUS kunngjør partnerskap

Sterke partnere for en felles fremtid
triatlet Daniela Bleymehl og ABUS kunngjør sitt partnerskap

Wetter/Ruhr – mandag 22. februar 2021

ABUS utvider engasjementet sitt innen triatlonsporten. Etter å ha utviklet to høytytende hjelmer spesielt for triatleter, og det globale partnerskapet med Challenge Family, jobber familiebedriften fra Wetter/Ruhr nå sammen med topp-triatleten Daniela Bleymehl.

Triatlet Daniela Bleymehl © ABUS

Den tredobbelte Ironman-vinneren og vinneren av Challenge Roth 2018 er, med sin beste tid (8:43:17 t), en av de beste tyske utøverne over langdistanse. Når hun oppnår sine topplasseringer kan vinneren av niendeplassen under Ironman Hawaii 2019 stole fullt ut på sin overlegne kompetanse på sykkelen. Et perfekt avstemt samspill mellom kropp, sykkel og hjelm er tvingende nødvendig for slike topprestasjoner: Daniela, som er født i Darmstadt, jobber hardt med det – hver eneste dag. «Det knytter Daniela Bleymehl til produktutviklere, designere og sykkelekspertene hos ABUS», sier Martin Böckelmann, ABUS Activation Manager Sponsoring. «Vi tilbyr hjelmer for idrettsutøvere som ikke inngår kompromisser.»

Utviklingen av de nye prestasjonshjelmene

ABUS har allerede brukt den mangeårige erfaringen Daniela Bleymehl har i triatlon-verdenstoppen til å utvikle nye prestasjonshjelmer. Med GameChanger TT og GameChanger TRI ble suksessmodellen GameChanger spesielt optimalisert i vindtunnelen for å møte kravene til triatletene. Både den kompromissløse tempohjelmen (TT) som for hjelmen som kombinerer perfekt ventilasjon med meget god aerodynamikk (TRI), har tilbakemeldingene fra utøverne påvirket videreutviklingen.

«Samarbeidet med ABUS har vært en stor glede for meg. Vi har vært i kontakt i over ett år, og i løpet av denne tiden hadde jeg hatt muligheten til å oppleve utviklingen av den nye tempohjelmen selv. I to lufttester på banen og en vindtunneltest i sommer ble jeg overbevist om kvaliteten og det profesjonelle utviklingsarbeidet, og jeg er mektig imponert», forteller Daniela Bleymehl.

«Vi er veldig glade for å jobbe sammen med Daniela Bleymehl. Med en triatlet i verdensklasse som henne, kan vi utvikle hjelmene veldig nær profesjonell og prestasjonsrettet triatlonsport, og tilby passende prestasjonshjelmer for toppidrettsutøvere, utøvere i aldersbestemte klasser og det store antallet mosjonister. Vi er sikre på at vi med vår ekspertise innen landeveissykling også vil komme i mål veldig raskt i triatlonsektoren», sier Torsten Mendel, Marketing / PR Manager Mobile Security hos ABUS.

De to nye prestasjonshjelmene GameChanger TT og GameChanger TRI

Triatlet Daniela Bleymehl © ABUS

De to nye prestasjonshjelmene GameChanger TT og GameChanger TRI er tilgjengelige fra april i 2021. Lanseringen vil ledsages av en helhetlig kampanje der Daniela Bleymehl vil opptre med sine erfaringer. Denne internasjonale kampanjen kommuniseres til sluttbrukere via trykte og digitale medier ved hjelp av reklame, bilder og videoer i sosiale mediekanaler.

«Jeg kan knapt vente med å bruke hjelmen i konkurranser, selv om jeg må være tålmodig en liten stund til på grunn av babypausen min. Jeg er enda mer takknemlig for å ha funnet en sterk partner i ABUS som, i likhet med meg, ønsker seg et langsiktig partnerskap etter det svært utfordrende året 2020. Familieselskapet ABUS passer perfekt sammen med vår eget lille familiebedrift, og jeg er spent på å se hva vi vil oppnå sammen i fremtiden», fortsetter tre ganger Ironman-vinneren.

Pressebüro FlessnerSchmitz GmbH Stefan Flessner Tlf.: 040 866283-99 stefan@flessnerschmitz.com

Triatlet Daniela Bleymehl